Pelaatko liikaa rahapelejä - vertaistukea ryhmästä Raahessa

Tähän forumiin voit kirjoittaa sopivaksi katsomastasi yleisestä aiheesta tai kommentoida toisten aloittamia aiheita vain rekisteröityneenä. Lukeminen mahdollista myös rekisteröitymättömänä.

Valvoja: Webmaster

Vertaisohjaaja

Pelaatko liikaa rahapelejä - vertaistukea ryhmästä Raahessa

ViestiKirjoittaja Vertaisohjaaja » Ma Syys 12, 2016 18:21

Aloitan Raahessa vertaistukiryhmän rahapeliongelmasta kärsiville. Toiminta kuuluu Sosped -säätiön Pelirajat'on hankkeeseen. Lisätietoa toiminnasta löydät osoitteesta pelirajaton.fi .

Ryhmä aloittaa Woimalan tiloissa 13.10. klo 18.00. Ryhmään ilmoittaudutaan minulle eli vertaisohjaajalle. Parhaiten minut tavoittaa numerosta 044 720 2542 maanantaisin ja tiistaisin klo 17-19 välillä. Tekstiviestiä voi lähetellä muulloinkin ja vastaajaan jättää soittopyyntöä milloin vain.

Rahapeliongelma/peliriippuvuus aiheuttaa usein raskasta häpeän tunnetta ja vaikuttaa voimakkaasti elämän eri osa-alueille. Ongelmasta puhuminen on vaikeaa, mutta vertaistensa kanssa on helpompi keventää oloaan. Ryhmästä saa apua ja tukea oman rahapeliongelman hallintaan. Toipuminen on mahdollista, mutta usein yksin se on vaikeaa. Ryhmäläisiä sitoo vaitiolovelvollisuus ja ryhmään on mahdollista osallistua täysin anonyyminä.

Kerron mielelläni lisää ryhmän toiminnasta, ja mikäli epäröit sopiiko ryhmä sinulle, soita rohkeasti niin keskustellaan yhdessä asiasta.

Olen vapaaehtoinen vertaisohjaaja ja entinen ongelmapeluri. Liian monta kertaa yritin ratkaista ongelmat itse, ennenkuin hain apua. Tämä sama ilmiö on tullut esille monen entisen ongelmapelaajan kanssa keskustellessa, miksi sitä piti vajota aivan pohjalle ennenkuin uskalsi voittaa häpeän. Koskaan ei ole liian aikaista hakea apua, mikäli rahapelaaminen aiheuttaa haittaa elämään. Koskaan ei ole myöskään liian myöhäistä hakea apua, vaikka maailma saattaakin näyttää mustalta ja tuntuu, että toivoa ei ole. Asiat kyllä järjestyvät!

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”