Mikä on elämän tarkoitus ?

Tähän forumiin voit kirjoittaa sopivaksi katsomastasi yleisestä aiheesta tai kommentoida toisten aloittamia aiheita vain rekisteröityneenä. Lukeminen mahdollista myös rekisteröitymättömänä.

Valvoja: Webmaster

matlep
Viesti:

Mikä on elämän tarkoitus ?

ViestiKirjoittaja matlep » Su Touko 31, 2015 10:13

Moni pohdiskelee sitä että mikä on elämän tarkoitus ja saavat tyhjän vastauksen ?

Ihmisen yksilöllisyys muodostuu kahdesta vastakkaisesta voimasta jotka edustavat itsekyyttä ja epäitsekyyttä ja nämä määräävät kumpaan suuntaan yksilö kehittyy

Ihmisen itse on se voima joka ajaa yksilöä tavoittelemaan omaa etua ja ristiriita ja kaikenlaisen jännittävänkokemista ja tämä on myös syy mikä sitoo yksilön lujemmin elämän pyörään mikä tarkoittaa sitä että yksilö syntyy uudestaan ja uudestaan fyysiseen kehoon joka on aina enemmän ja vähemmän kärsimystä ja taistelemista omista eduista ja itsekkäistä päämääristä

Henkilö joka oppii oivaltamaan todellisen olemuksessa eli minuutensa ja sitä kautta oppii vapautumaan itsen kahleista ja elämän pyörän otteesta vapautuu jälleen syntymän pakosta ja savutta todellisen vapauden aineellisuuden maailmasta joka on huomattavasti mieluisampi olemisen tila kuin ainelisuuden maailma

Jokainen yksilö on aina omakohtaisesti vastuussa omista valinnoista todelliselle olemukselleen mikä on löydettävissä minuuden takaa tietoisuuden todellisesta olemuksesta

Pelkistettynä elämän tarkoitus on se että yksilö kokee oma kohtaisesti elämän mahdollisimman moninaisesti ja oppi valitseman sen tien mikä hänelle on luontaisinta koska yksilön todellinen olemus on joko itsekäs tai epäitsekäs eli hyvä eli vanki tai vapaa kummasta sinä pidät enemmän ?

Älä usko mitä olen kirjoittanut tai sinusta tulee uskovainen vaan pyri omakohtaisesti ymmärtämään se mikä on todellista sillä ymmärrys on vapauteen johtava tie ?
Olen elämän opiskelija

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”